Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 13
Pokaż wszystkie komentarzeNiestety, ale tekst wygląda jakby autor napisał go wyłącznie na podstawie zdjęć z internetu. Elementy, na które trzeba zwrócić uwagę przy zakupie używanej sztuki można umieścić w opisie każdego innego motocykla. Niestety, ale zabrakło informacji o jakichś typowych dla modelu przypadłościach. Ciekaw też jestem w jaki sposób zintegrowany układ hamulcowy ułatwia manewrowanie przy niewielkich prędkościach i jak to jest, że ogranicza nurkowanie.
OdpowiedzDrogi czytelniku, spieszę z informacją. Tak się składa, że Viadrem miałem okazję pokonać dość daleką trasę, więc moja wiedza nie opiera się na tej zaczerpniętej z internetu. Druga sprawa: uważasz, że czepianie się na siłę i sztuczne wyszukiwanie nieprzyjemności było by dobrym pomysłem? Ja i osoba, której Viadrem dane było mi jeździć, nie zauważyła jakiś szczególnych elementów, o których powinienem wspomnieć, a nie wspomniałem.
OdpowiedzNapisałem tylko, że tekst wygląda tak, a nie inaczej - potraktuj to jako konstruktywną krytykę. Nie, nie uważam, że należy czepiać się na siłę, ale zabrakło informacji o typowych problemach bądź ich braku. Proszę o informację jak CBS pomaga w manewrowaniu przy małych prędkościach i jak zapobiega nurkowaniu przodu przy hamowaniu.
OdpowiedzJa, ja odpowiem! Mogę? Przy układzie CBS hamowane są oba koła jednocześnie. Oznacza to że przy hamowaniu wyłącznie poprzez naciśnięcie przedniej dźwigni działa też tylny zacisk. To z kolei oznacza, że na skutek hamowania działa nie tylko siłą kompresująca przednie zawieszenia, ale też siła kompresująca tyle zawieszenie. Właśnie kompresja tyłu zapobiegająca jego podnoszeniu przy hamowaniu ogranicza nurkowanie przodu. Oczywiście nie eliminuje zupełnie to nurkowania przodu zupełnie, oczywiście motocykl będzie siadał na przodzie, ale będzie to mierzalnie mniej niż bez stosowania CBS i przy hamowaniu samym przodem. CBS przy małych prędkościach pomaga gdy jeździ się po górskich dróżkach gdzie są podjazdy i trzeba np. ruszyć mocno pod górę z miejsca. Trzymając dowolny hamulec masz stabilnie oparte o podłoże oba koła, motocykl na luźnej nawierzchni ma mniejszą tendencję do ześlizgiwania się. To samo dotyczy zresztą stromych zjazdów i wielu innych sytuacji o których zapewne doskonale wiesz.
Odpowiedz